zondag 16 mei 2010

Bakfeest

Dat bakken toch wel een andere vaardigheid vereist dan handwerken heb ik dit weekend weer ondervonden... Hoewel ik me, na het mislukken van diverse baksels in het verleden met spannende namen als 'mascarponetaart', 'carrot cake' en 'apple crumble', had voorgenomen NOOIT meer zelf iets te bakken, heb ik me toch weer laten verleiden.

De aanleiding was een oogstrelende foto in het magazine Kinderen van een heuze Koninginnedagtaart (zie foto hieronder, links)!



Ik zag helemaal voor me hoe ik dit recept kon omtoveren tot een echte roze Barbie Prinsessentaart voor de 5e verjaardag van mijn dochter. De cake zelf was zo gemaakt, maar het kneden en boetseren van de marsepeinen jurk was een flinke klus! Hoewel hij niet zo fraai is geworden als ik voor ogen had en de verhoudingen niet helemaal kloppen, is de taart dankzij flink veel decoratie - en de Barbie natuurlijk - toch wel grappig geworden (en best wel lekker!). Barbie had helaas geen kroontje maar een zonnebril. Een echte Gooische Haarband-prinses.



Cupcakes moesten er ook komen. Dit zou een fluitje van een cent moeten zijn met een snoepig kant-en-klaar bakpakket van de Tafel van 18: muffinmix, icing, roze gestipte vormpjes en bijzondere kleurige decoratie. Hoewel mijn muffins uiteraard niet zo fraai bol werden als het voorbeeld in de winkel, zagen ze er toch wel schattig uit dankzij de vrolijke confetti. Zo wil je elk weekend wel cakejes maken. Hiep hiep hoera!

















Deze week nog een Hello Kitty-bakfeestje te gaan met 8 kleuters en dan is het weer uit met de bakpret. Dan gaan we weer slingers naaien van stof met cake en taart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten