woensdag 6 oktober 2010

Verliefd!

Zo af en toe kom je creaties tegen waar je stil van wordt. Gewoon omdat ze uniek zijn, origineel, grappig, prachtig afgewerkt of bijzonder van kleur. Dit gevoel bekroop mij bij het doorbladeren van het nieuwe boek van Hillary Lang met de titel '24 Dolls to Sew and Love'. Ik volg al een tijdje haar blog Wee Wonderful en wist dat dit boek eraan kwam. En het was het wachten waard! Al bladerend denk ik met weemoed terug aan de lapjesmand van mijn oma (een grote plastic curver-wasmand tot de nok toe gevuld) waar wij bij elk bezoek in struinden en vervolgens bestudeerden wij de mooiste knopen en bandjes uit haar grote glazen weckpot.

Afijn, Hillary Lang moet ook zo'n verzameling hebben met de mooiste vintage lapjes en lintjes (én meubeltjes en woonaccessoires waarmee ze de foto's uit het boek heeft gestyled). Van al dat textiel heeft zij de liefste, grappigste, origineelste popjes gemaakt die je maar kunt bedenken! Ik zou je graag alle plaatjes uit het boek laten zien, maar weet je wat? Je moet het gewoon kopen (via www.hiphandwerk.nl)! Het is echt een heel bijzonder boek dat niet mag ontbreken in je boekenkast!

p.s. na lang wikken en wegen heb ik mijn favoriet gekozen uit het boek nl. Evelyn Inchworm!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten