woensdag 11 december 2013

Feestslinger


Op een of andere manier heb ik altijd behoefte aan het formuleren van thema's in mijn leven. Vorige week was mijn jongste dochter jarig en dat was weer een mooie aanleiding voor een... thema! Het thema zelf was op zich niet zo origineel, ballerina-prinses (voor zover dat woord officieel in de Van Dale staat). Maar ik heb me weer heerlijk kunnen uitleven met de decoraties, tractaties etc.

Eigenlijk kwam het door een schattige Tilda-slinger die ik onlangs kocht op de KreaDoe: een zelfmaakpakketje met vintage-achtige danseresjes van papier waar je een rokje aan moest maken van 'doilies' (kanten onderzetters van papier) en verder decoreren met glittergel. Het pakketjes met 8 poppetjes was niet goedkoop, maar toen bedacht ik dat ik er eerst een verjaardagsslinger van kon maken en met een kleine transformatie in een moeite door een kerstdecoratie! Ik was verkocht.

Het leek me leuk om in diezelfde stijl een naamslinger te maken. En zo ontstond bovenstaand idee. Toen moest er natuurlijk nog een taart komen met een ballerina, cupcakes voor de kleintjes met ballerina's etc.

Ook zo'n naamslinger maken? Je hebt nodig:
Set papier met roze dessin (stippen, sterren, ruitjes en hartjes) PanduroHobby - Kanten onderzetters van papier in hartvorm Panduro Hobby - Papieren roosjes afkomstig uit Christmas Play Paperbloc van Tilda  - Kanten lint Eline's Huis - Alles te koop bij Pipoos. Gereedschap: BigShot - Schulprandschaar - Hobbylijm.

Print de letters die je nodig op het papier, je kunt de letters er ook op schrijven met stift. Stans met behulp van de BigShot en ronde mal met schulprand de ronde vormen uit het papier. Je kunt ook een schulprandschaar gebruiken of een zigzagschaar. Niet de cirkels aan het kanten lint en wissel dit af met een kanten hartje. Plak op het nietje een papieren roosje. Je kunt ook satijnen roosjes gebruiken voor een extra feestelijk effect.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten