woensdag 4 maart 2015

DIY: Experimenteren met koperverf






















De kopertrend zet nog even door. Deze winter kon je echt al niet meer om koper heen voor je interieur en mode-accessoires. Nu we er eindelijk aan gewend zijn kun je het lekker nog even 'doordragen'. En ja, ook ik moest even aan 'koper' wennen! Wat kan ik ermee, hoe combineer je het? Na voorzichtig wat kleine woonaccessoires ingevoerd te hebben, een paar oorbellen en nu zelfs een horloge, ben ik om! Wat is koper toch een mooie kleur.

Zo'n twee jaar geleden kwam koper voorzichtig op en het deed me altijd aan de jaren 70 denken. Ik zie mezelf nog als klein meisje het koper van mijn moeder poetsen (mijn favoriete klusje!) en heb als kind ook heel wat dansjes gedaan met het koperen emmertje van mijn moeder (op een of ander liedje...). Maar vanaf nu is koper 'hip' en geven we er een nieuwe twist aan!
En zo kwam het dat ik onlangs de verleiding niet kon weerstaan om in de bouwmarkt een spuitbus met koperkleurige verf te kopen. Met als achterliggende gedachte wat saaie items een metamorfose te geven. Het leek me bijvoorbeeld wel een grappig idee om gedroogde takken te verven. Ik knipte wat ingedroogde takjes van de Hortensia Annabelle uit de wintertuin en ga ze een nieuwe look... Ik was verrast door het effect. En nu moet ik mezelf bedwingen om me niet te gaan uitleven met mijn verfspuit!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten